Hvordan verificerer man sin boliganmeldelse?

15 juli, 2024

skrevet af Martin Folmer

Det er utrolig vigtigt for os, at vores platform kun indeholder boliganmeldelser fra personer, der rent faktisk har boet i den pågældende ejendom, som de har anmeldt. Derfor har vi også krav om verificering.

verified-resident

Det betyder, at hvis du ønsker at indsende en boliganmeldelse, skal du som lejer kunne bevise din tilknytning til den anmeldte adresse. Dette gør du ved at uploade et gyldigt dokument, hvor der er overensstemmelse mellem den adresse og det navn, som du har opgivet i din boliganmeldelse. Hvis dette er tilfældet, verificerer vi din anmeldelse og publicerer den på vores hjemmeside.

Seneste anmeldelser

Hvad sker der med min boliganmeldelse, hvis jeg ikke verificerer mig?

Hvis du ikke uploader et gyldigt dokument, der kan bevise din tilknytning til den bolig, du har anmeldt, publicerer vi ikke din anmeldelse på Lejepilot. Vi gemmer ikke-verificerede anmeldelser i 14 dage, hvorefter de slettes fra vores system. I denne periode sender vi naturligvis en påmindelse til din e-mail, så du har mulighed for at reagere, inden det er for sent.

Hvis du ønsker at foretage en ny boliganmeldelse efter de 14 dage, er du nødsaget til at lave din boliganmeldelse forfra.

Hvilke dokumenter skal jeg uploade for at kunne verificere min anmeldelse?

Vi har ikke noget krav om, at du skal uploade et bestemt dokument for at kunne verificere din boliganmeldelse. Det er op til dig. Så længe dit dokument er gyldigt og kan bevise din tilknytning til den adresse, du har anmeldt.

Du er selvfølgelig velkommen til at sløre informationer i dokumentet, som du ikke ønsker, at Lejepilot skal have adgang til.

Dokmentet skal:

  1. Være gyldigt
  2. Indeholde det navn og den adresse, du har opgivet i din boliganmeldelse

Eksempler på dokumenter der både indeholder navn og adresse, og som du eksempelvis kan bruge til at verificere din anmeldelse:

  • Sygesikringsbevis (sundhedskort)
  • Lejekontrakt
  • Regning

Hvor længe opbevarer I mit dokument, og deler I det med nogle andre?

Vi opbevarer kun dit dokument i den periode, hvor din anmeldelse skal verificeres. Fra den dag du uploader dokumentet, går der maksimum 3 hverdage, før din anmeldelse er verificeret, og at dit dokument slettes.

Dit dokument bliver på intet tidspunkt delt med nogle tredjeparter, og kan udelukkende tilgås af personer, der er ansat i Lejepilot. Når dokumentet slettes efter verificering, kan det ikke genskabes og vi har ikke længere mulighed for at tilgå det.

Hvis du har spørgsmål til den måde vi opbevarer og sletter dit dokument på, er du meget velkommen til at kontakte os.

Mere fra bloggen

Velkommen til Lejepilot

11 juli, 2024

En platform fyldt med ærlighed, gennemsigtighed, fællesskab. Hos Lejepilot hjælper danske lejere hinanden ved at dele deres boligoplevelser, både positive og negative. Læs om, hvorfor boliganmeldelser er så vigtige.

Læs mere